نوع – جور کردن اثر انگشت ازدواج قانون

نوع – جور کردن: اثر انگشت ازدواج قانون انگشت مجازات ثبت کردن ازدواج عقد نکاح صیغه عقد

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    نشانه‌هایی از نیاز بازار مسکن به خانه‌های ارزان و کوچک | نیمی از معاملات در خانه‌های زیر ۸۰ متر

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می گیرد؟

    عبارات مهم : ایران

    نشانه هایی از نیاز بازار مسکن به منزل های ارزان و کوچک | نیمی از معاملات در منزل های زیر ۸۰ متر

    نکته ای که در رابطه با بهم خوردن نسبت عرضه و تقاضا در بازار مسکن مطرح هست، عطش این بازار جهت منزل های ارزان و کوچک هست. بررسی معاملات مسکن در بهار ۹۷ نشان می دهد بیش از ۷۶ درصد از معاملات مسکن در زمانی که هجوم تقاضا رخ داده بود، مربوط به منزل های زیر ۱۰۰ متر و بیش از ۵۷ درصد از معاملات مربوط به منزل های زیر ۸۰ متر بوده است.

    به گزارش خبرآنلاین، بازار مسکن در کشور عزیزمان ایران ماه های خاصی را تجربه می کند. از اسفند ۹۶ تا خرداد ۹۷ در بازه زمانی ۴ ماهه، این بازار شاهد زیاد کردن ۶۰ درصدی قیمت ها بود. زیاد کردن ۶۰ درصدی که ۳۰ درصد آن تا اسفند ۹۶ و ۳۰ درصد دیگر از اسفند ۹۶ تا روزهای آخر اردیبهشت ۹۷ رخ داد و شاهد هجوم کم سابقه ای شد.

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    اینکه آیا بازار مسکن در کشور عزیزمان ایران طی ۴ ماه شاهد این زیاد کردن شد، تحلیل هایی متعددی به زعم مختصصان و فعالان این حوزه دارد. گروهی معتقدند بازار مسکن در کشور عزیزمان ایران به واسطه رکود چند ساله مانند فنری فشرده هر لحظه آماده آزاد شدن خود بود و همزمان تکان های ارزی در کشور عزیزمان ایران و تاثیر زیاد کردن قیمت ها در بازارهای موازی و خاکستری ( مانند ارز، طلا، بورس و..) زمینه ساز زیاد کردن قیمت ها شد و هیجان ناشی جا ماندن از رشد قیمت ها خریداران را با زیاد کردن ۳۰ تا ۴۰ درصدی معاملات در دو ماه نخست سال ۹۷، مواجه کرد.

    از آن طرف، گروه دیگر هجوم تقاضا ناشی از شرایط اقتصادی کشور عزیزمان ایران ، رشد نقدینگی و سرمایه های سرگردان در بازار مسکن را، علت نابسامانی چند ماه اخیر در این حوزه می دانند.

    نشانه‌هایی از نیاز بازار مسکن به خانه‌های ارزان و کوچک | نیمی از معاملات در خانه‌های زیر ۸۰ متر

    حالا با رکود نسبی که بر بازار مسکن حاکم شده است هست، آینده نگری ها از آینده مسکن در کشور عزیزمان ایران نقل محافل اقتصادی شده است و همزمان مختصصان و فعالان این حوزه نسخه هایی جهت برون رفت از این اوضاع را دارند.

    در این میان یکی از نسخه هایی بیش از باقی موارد مورد توجه اقتصاددان، دولت و فعالان حوزه مسکن قرار گرفته، ایجاد مشوق هایی جهت زیاد کردن عرضه مسکن جهت مدیریت هجوم تقاضاست. متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای اقتصاددانان در حوزه ساخت و ساز بوده هست، اتفاقی که در کشور عزیزمان ایران آنطور که باید رخ نداده و حالا در هجوم تقاضا و اوج رفتن هزینه ها جهت اجاره نشین ها بیش از قبل به چشم می آید.

    نیاز بازار مسکن: منزل های ارزان و کوچک!

    اما توصیه ای که در رابطه با بهم خوردن نسبت عرضه و تقاضا در بازار مسکن مطرح هست، عطش این بازار جهت منزل های ارزان و کوچک هست. بررسی معاملات مسکن در بهار ۹۷ نشان می دهد بیش از ۷۶ درصد از معاملات مسکن در زمانی که هجوم تقاضا رخ داده بود، مربوط به منزل های زیر ۱۰۰ متر و بیش از ۵۷ درصد از معاملات مربوط به منزل های زیر ۸۰ متر بوده هست. مساله ای که به تایید مشاور وزیر راه شهرسازی نیز رسیده و واقعیت امروز بازار مسکن کشور عزیزمان ایران است که به گفته حسین عبده تبریزی«مقدار قابل ملاحظه ای منزل های گران قیمت خالی داریم ولی منزل های ارزان قیمت به خاص در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرهای بزرگ بسیار کم هست. باید تلاش شود حمایت از تولید واحدهای کوچک و ارزان قیمت با پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد»

    نمودار زیر درصد معاملات مسکن در بهار ۹۷ را براساس زیربنا نشان می دهد.

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    نشانه های میل دولت و فعالان ساخت و ساز به زیاد کردن عرضه

    این مساله یعنی چراغ سبز جهت زیاد کردن عرضه در بازار مسکن در بیانات دو هفته اخیر دولتی ها و فعالان این حوزه به چشم می آید. نخستین اظهار نظر مربوط به وزیر راه و شهرسازی هست. عباس آخوندی هفته گذشته از راه کارهای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری رونمایی کرد و در یکی از بااهمیت ترین بند های این راهکارها عنوان کرد:« یکی از بااهمیت ترین سیاست های ما این است که موجبات عدم قطعیت و بی ثباتی در بازار را به وجود نیاوریم این کار را با نشانه استمرار سرمایه گذاری و زیاد کردن عرضه در بخش مسکن پی بگیریم»

    نشانه‌هایی از نیاز بازار مسکن به خانه‌های ارزان و کوچک | نیمی از معاملات در خانه‌های زیر ۸۰ متر

    او همچنین در یادداشتی در این باره نوشت:« یکی دیگر از این راه ها تسریع در عرضه زمین های وابسته به دولت به منظور زیاد کردن عرضه واحدهای منطبق با الگوی مصرف است.»

    اظهار نظر دوم در این باره که نشان دهنده میل دولت جهت زیاد کردن عرضه مسکن هست، مربوط به حسین عبده تبریزی، اقتصاددان و مشاور تامین منابع مالی وزارت راه و شهرسازی است که راجع به یکی از راه های برون رفت از اوضاع کنونی می گوید: باید تلاش شود حمایت از تولید واحدهای کوچک و ارزان قیمت با پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد.

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    اظهار نظر سوم، ولی مربوط به حسن محتشم عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان پایتخت کشور عزیزمان ایران است که راجع به راه های برون رفت از اوضاع می گوید:« متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده است بنابراین چنانچه عرضه از مسکن عقب بماند قطعا رشد قیمت ها به علت عقب ماندن عرضه از تقاضا اجتناب ناپدیر خواهد بود. باید ساخت و ساز تسهیل شود بنابراین دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا می تواند به متعادل کردن عرضه و تقاضا کمک کند.

    دست فرمان زیاد کردن عرضه

    اما جهت رسیدن به زیاد کردن عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا جهت واکسینه کردن بازار مسکن از تاثیر نگرفتن بازارهای موازی و خاکستری، دولت و بازار چند راهکار کلی دارد. دست فرمان اول این است که دولت با عدم دخالت در قیمت گذاری مسکن، بازار را بهم نریزد. آیا که پر هفته های اخیر عنوان قیمت گذاری جهت مسکن با تصور جلوگیری از رشد قیمت ها از سوی بعضی نمایندگان مجلس مطرح شد؛ پیشنهادی که مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آن را منجر به رشد غیر قابل کنترل قیمت مسکن دانست. علی چگنی گفت: تجربه دنیا نشان داده که تعیین قیمت، به خصوص جهت مسکن که کالایی نا همگن، غیر قابل جابجایی و منحصر به فرد هست، نه مقدور است و نه خاصیتی دارد. اگر قیمت تعیین شود و تولیدکننده از قیمت راضی نباشد، دیگر وارد بازار نخواهد شد. در نتیجه با کمبود عرضه مواجه می شویم. کمبود شدید عرضه قیمت ها را به شدت اوج خواهد برد.

    دست فرمان دوم مربوط به سیاست های مالیاتی جهت منزل های خالی ست. آمار های رسمی نشان می دهد در ایران، بیش از ۲ میلیون منزل خالی وجود دارد و همزمان، بیش از ۲۰ درصد از این منزل های خالی در پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار دارد. دولت تلاش دارد با اعمال مالیات بر منزل های خالی، مالکان را تشویق به آوردن این منزل ها به بازار مسکن کند. دست فرمان دوم، ایجاد مشوق هایی جهت مالکان در زمینه عقد قراردادهای بلند مدت یا سه ساله با مستاجران است که در این رابطه حامد مظاهریان معاون راه و شهرسازی از معافیت مالیاتی مالکانی خبر داد که مدت قرارداد اجاره آنها با مستأجران دو یا سه ساله است.

    دست فرمان سوم و مهمتر مربوط به زیاد کردن عرضه مسکن از طریق مشوق هاست که زیاد مربوط به حوزه ساخت و ساز می شود. مشوق هایی که بخشی از آن مربوط به واگذاری هرچه سریع تر زمین های دولتی جهت ساخت و ساز است و از سوی دیگر مربوط به چراغ سبز دولت به فعالان حوزه ساخت و ساز است.

    چراغ سبز بانک مسکن به فعالان حوزه ساخت و ساز

    نکته حایز اهمیت دیگر راجع به میل دولت جهت زیاد کردن عرضه در حوزه بازار مسکن به تحرکات تازه بانک مسکن بر می گردد. به طوریکه هفته گذشته مدیر امور اعتباری بانک مسکن از مسولیت شعب بانک در سراسر کشور جهت تامین منابع تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات متناسب با مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه­ ساختمانی، در چند مرحله پرداخت می­ شود.

    محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه استقبال از تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن در بین سازنده­ ها و فعالان ساختمانی در سطح گسترده رو به زیاد کردن هست، اعلام کرد: منابع مورد نیاز این نوع تسهیلات از دو محل مالی تامین می­ شود.

    براساس این طرح بانک مسکن، سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۷۰ میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت زیاد از ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون، در سایر شهرها ۵۰ میلیون و در مناطق کمتر توسعه یافته ۴۰ میلیون تومان هست. این تسهیلات به سازنده های دارای صلاحیت حرفه ای و پروانه انبوه سازی نیز در ۴ گروه شهری نام برده شده است به ترتیب در سقف­ های ۹۰، ۸۰، ۷۰ و ۶۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

    سازندگان حرفه ای در صورتی که از تکنولوژی های نوین ساخت و کاهنده مصرف انرژی در ساختمان جهت ساخت و ساز استفاده کنند، در قالب دسته سوم تسهیلات، در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۱۰ میلیون، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت زیاد از ۲۰۰ هزار نفر ۱۰۰ میلیون، در سایر شهرها ۹۰ و در مناطق کمتر توسعه یافته ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده دریافت خواهند کرد ضمن آنکه قیمت سود تسهیلات جهت دسته سوم، یک درصد کمتر از دو دسته دیگر خواهد بود.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | میلیون | تسهیلات | ارزان قیمت | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟

    ساخت و ساز منزل دوباره رونق می‌گیرد؟


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار